Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przymusowa promocja nie zawsze w kosztach

30 września 2009 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Firmy skupujące produkty od rolników i hodowców mają nowy obowiązek. Muszą naliczać i przekazywać wpłaty do funduszów promocji. Ale nie zaliczą ich do kosztów

Mogą to zrobić sprzedawcy tych produktów, czyli producenci. Jest to możliwe jednak tylko wtedy, gdy rozliczają się z PIT (lub CIT).

Tymczasem często są wyłączeni z opodatkowania, gdyż prowadzą działalność rolniczą.

Nowe obowiązki

Od 1 lipca obowiązuje ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Jest ich dziewięć i mają wspierać sprzedaż takich produktów, jak mleko, mięso, przetwory zbożowe, owoce, warzywa, ryby. Finansowane są z wpłat przedsiębiorców skupujących i przetwarzających te towary. Są to zakłady przetwórcze, mleczarnie, ubojnie. Muszą pobierać od producentów wpłaty (z reguły w wysokości 0,1 proc. wartości netto towarów) i przekazywać je na rachunek danego funduszu. Muszą też składać kwartalne deklaracje. Do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8435

Spis treści
Zamów abonament