Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wirtualne złoto za gotówkę

30 września 2009 | Styl życia | Anna Kalocińska
źródło: Rzeczpospolita

Gracze komputerowi. Za nieistniejące w realnym świecie przedmioty gotowi są płacić prawdziwe pieniądze. Handel kwitnie

Do chętnie sprzedawanych i kupowanych na aukcjach internetowych wirtualnych przedmiotów należą m.in. broń (miecz, topór, łuk), naszyjniki, nominały oraz złoto. W zwykłym świecie ich nie ma, są tylko w komputerowych grach.

Elektroniczni klienci

Agencja badawcza Magid and Associates przeprowadziła badania sondażowe na grupie blisko 2 tysięcy Amerykanów w różnym wieku (12 – 64 lata) i o różnym pochodzeniu etnicznym, pytając ich o wirtualne zakupy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Okazało się, że

12 proc. badanych kupiło wirtualne dobra związane z grami, a 51 proc. nie potrafiło sobie przypomnieć, ile pieniędzy wydało w ten sposób. Pozostali szacowali, że średnio było to 30 dolarów.

Artur Kurasiński, specjalista ds. nowych mediów i rozrywki elektronicznej, pisze w swoim blogu, że w Chinach około 30 proc. graczy online przyznaje się do korzystania z usług osób i firm, które sprzedają wirtualną walutę, usługi czy całe postacie.

Dla synka

Za 1000 jednostek złota,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8435

Spis treści
Zamów abonament