Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hummera jednak kupią Chińczycy

12 października 2009 | Ekonomia | reuters PM
Od lewej: Yang Yi, szef Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. i Jim Taylor, szef Hummera, który ma pozostać na stanowisku
źródło: REUTERS
Od lewej: Yang Yi, szef Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. i Jim Taylor, szef Hummera, który ma pozostać na stanowisku

General Motors sprzedał markę słynącą z ogromnego zużycia paliwa chińskiemu producentowi maszyn Tengzhong.

Warunki umowy są tajemnicą, ale według nieoficjalnych informacji wartość transakcji to 150 mln dol., trzy razy mniej, niż Amerykanie spodziewali się rok temu.

To kolejna marka z portfolio General Motors, która została sprzedana. Wcześniej stało się tak z Saabem, Oplem, Pontiakiem i Saturnem. Koncern dzięki wdrażanemu po ogłoszeniu upadłości programowi naprawczemu zaczyna powoli wychodzić na prostą i chce się skoncentrować na markach Cadillac, Chevrolet, Buick i GMC.

W rekordowym 2006 r. sprzedało się 71,5 tys. hummerów. Jednak z powodu wzrostu cen paliwa oraz kryzysu na amerykańskim rynku motoryzacyjnym popyt się załamał – po trzech kwartałach 2009 r. nabywców znalazło tylko 8,2 tys. sztuk.

Brak okładki

Wydanie: 8445

Spis treści
Zamów abonament