Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najpierw informacja, później transakcja

17 maja 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

W interesie konsumenta leży zapoznanie się z informacjami o produkcie

Zwykle konsument nie zdaje sobie sprawy, że powszednie transakcje, które zawiera prawie codziennie, mają szczególny charakter. Ich istotę reguluje nawet specjalna ustawa. W ramach sprzedaży konsumenckiej można więc nabyć telewizor, pralkę i wiertarkę na domowe potrzeby, ale też mleko, chleb i ryby. W konsumenckich umowach kupna-sprzedaży ważne jest jedno: stroną transakcji musi być zwykły Kowalski (osoba fizyczna, nie przedsiębiorca), który nabywa jakiś produkt w celu niezwiązanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Drugą stroną umowy musi być natomiast przedsiębiorca prowadzący działalność handlową. Sprzedaż konsumencka dotyczy tylko rzeczy ruchomych, a więc jej przedmiotem nie będzie dom, mieszkanie czy działka budowlana. Może...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8624

Spis treści
Zamów abonament