Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama aborcji w telewizji

21 maja 2010 | Świat | Piotr Zychowicz
„Shareen Butler się spóźnia”.  Reklamy z wizerunkiem zatroskanych nastolatek mają się pojawić na ekranach w przyszłym tygodniu (fot: Marie Stopes)
źródło: REUTERS
„Shareen Butler się spóźnia”. Reklamy z wizerunkiem zatroskanych nastolatek mają się pojawić na ekranach w przyszłym tygodniu (fot: Marie Stopes)

Chrześcijanie są oburzeni i domagają się zakazu emisji spotu. Rząd na razie nie reaguje

Napis: „Spóźniasz się?”. Następnie najazd kamery na twarze kilku zmartwionych dziewcząt. Potem na ekranie pojawia się numer telefonu i informacja, że są ludzie, którzy szybko rozwiążą nieoczekiwany problem. Tak ma wyglądać reklama, która od poniedziałku będzie pokazywana w publicznej telewizji.

Została przygotowana przez Marie Stopes, instytucję, która trudni się przerywaniem ciąży. Do tej pory promowała ona swoje usługi, rozdając młodym kobietom broszury i organizując pogadanki. Teraz, jako pierwsza w historii Wielkiej Brytanii, zdecydowała się na reklamę telewizyjną.

Informacja o tym (premiera ma się odbyć w poniedziałek o godzinie 22.10 w Kanale 4) wywołała w Wielkiej Brytanii falę protestów.

– Nie chcieliśmy nikogo urazić – zapewnia „Rz” Anne Quesney z Marie Stopes. – Naszym celem jest uświadomienie kobiet. Chcemy im dostarczyć niezbędnych informacji i pomóc w podjęciu decyzji. Chcemy, żeby aborcja przestała być tabu i stała się normalną częścią higieny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8628

Spis treści

Po godzinach

Książę Persji: Piaski czasu ***
Adolf Dymsza dwoi się i troi
Aktorzy grają i śpiewają
Ambitnie i wielkomiejsko
Atak jazzu od Nowego Światu po kolumnę Zygmunta
Bang bang Kavinsky
Bracia ***
Czas na dzieciaki z pasją
Czas wolny
Disco robaczki ***
Dwie godziny w hindi
Dziecięce abc flmowe
Dziecięce abc teatralne
Dziwne przygody w nocnym klubie
Fascynujący moment narodzin
Gainsbourg ****
Gombrowicz według Provisorium
I Love You Phillip Morris **
Iguany i kotki, ptaki i róże
Impreza punkowa 30-lecia
Impuls do działania
Kamienica przy odlewni
Klasyka dla młodych
Klubowe ABC – poleca R. Rybarczyk
Klubowe granie
Koniec ery prowincjonalnego kina
Kosmiczny gość w Bieszczadach
Literatura i duch Chopina
Maraton trudnych wyborów
Metal szybki i techniczny
Moniuszko z kolegami
Muzyka, jakiej nie znamy
Na Wyspy Leonarda, po książki i zabawę
Najlepsze tytuły ostatnich lat
Nie przeocz
O krok przed wszystkimi
Para wyśpiewana
Paradoks czy nieprawda statystyk
Pieśni bez kontekstu
Piosenki, które najlepiej brzmią w teatrze
Po francusku i nie tylko
Podwodny świat
Prorok ****
Przystanek Agrykola
Reggae na żywo brzmi lepiej
Rok temu, w kwietniu
Rowerowy łańcuch ludzi dobrej woli
Sporo paradoksów
Spotkania
Spotkanie z muzyką
Słynna kochanka uczy niezależności
Uważaj na telefony!
W oparach jazzu
Warszawa z okna karety
Wideokracja ****
Wielkie świętowanie czas zacząć
Wrócili do garażu
Wujaszek Wania
Wybrane z 1000 haiku
Zabawy z pokręconym ja
Zagrają
Zastrzyk czystej energii
Zatoka delfinów ****
metro kultura
Święto niebanalnego kina
Zamów abonament