Aukcyjna hossa wśród polskich internautów
Kryzys napędził klientów e-sklepom. Wartość towarów sprzedawanych na internetowych aukcjach rośnie rokrocznie o 30 proc. Ich rozwój może pokrzyżować prawo nakazujące ujawnianie danych internautów
Wartość sprzedaży przez Allegro.pl, zdecydowanego lidera polskiego handlu internetowego, jest już wyższa niż choćby takich potentatów jak Auchan czy Real. Co więcej, serwis rozwija się szybciej niż tradycyjny handel. W I kwartale sprzedano za jego pośrednictwem towary za 1,9 mld zł, ponad 26 proc. więcej niż w tym czasie rok wcześniej. Jak podaje GUS, w tym okresie w ujęciu rocznym sprzedaż detaliczna wzrosła tylko 0,3 proc.
– Wartość e-handlu w skali całego handlu detalicznego w Polsce to dopiero około 2 – 3 proc. Europa Zachodnia może się poszczycić liczbami na poziomie kilkunastu procent. Rynek e-commerce w Polsce ma ogromny potencjał – mówi Patryk Tryzubiak, rzecznik Allegro.pl. Serwis...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta