Ostatki rdzy na statkach
Ostatki rdzy na statkach
W Polsce rdza zjada co najmniej 10 groszy zkażdej złotówki zainwestowanej w gospodarkę. Co dwudziesta złotówka przeznaczona na zabezpieczenia przeciwkorozyjne jest wydawana w gospodarce morskiej.
Nie tylko chodzi o jednostki pływające, ale także wszelkiego rodzaju konstrukcje hydrotechniczne, portowe, stoczniowe czy produkcyjne.
Ministerstwo Przemysłu i Handlu zleciło Instytutowi Mechaniki Precyzyjnej w Warszawie, przy współpracy z Katedrą Technologii Zabezpieczeń Przeciwkorozyjnych Politechniki Gdańskiej opracowanie studium "Stan walki z korozją w Polsce iwskazanie kierunków dla przeciwdziałania skutkom korozji".
Korozja jest zjawiskiem powszechnym i nieuchronnym. Koroduje wszystko: stal i metale nieżelazne, stopy, nawet beton -- wynika z raportu opublikowanego w tym roku przez resort przemysłu. Dlatego zagrożone są nie tylko mosty i samochody, ale też linie telefoniczne i domy z wielkiej płyty. -- Na Zachodzie straty wywołane przez korozję sięgają 3, 5 proc. dochodu narodowego brutto. W Polsce z powodu wieloletnich zaniedbań mogą być dwa razy wyższe. Niektórzy twierdzą, że straty te dochodzą do 10 proc. dochodu -- podaje prof. Witold Milewski z Instytutu Mechaniki Precyzyjnej.
Ze wszystkich działów gospodarczych zmagających się ze zniszczeniami wywołanymi korozją jedynie flota jest na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta