Sieć portów jachtowych
Wzdłuż Bałtyku
Sieć portów jachtowych
Okazuje się, że plaże Darłowa, Ustki, Kołobrzegu mają bezpośredni związek z Unią Europejską, Unia zaś to planowanie. Polska, przez minione półwiecze kraj centralnego planowania, uczy się teraz planowania skutecznego. Jednym z przejawów tej edukacji są prace nad koncepcją "Polska 2000 plus". W ubiegłym roku w Gdańsku skonfrontowano poglądy władz regionalnych i centralnych na temat morskiej przyszłości kraju. Nasza morska przyszłość zaś interesuje Unię, skoro do niej aspirujemy. W tym kontekście miło dowiedzieć się, że polskie morze to już nie tylko frachtowce, trawlery i promy, że planiści i futuryści włączają do niego również piasek i żagle, licząc na walną pomoc nauki i techniki.
Lufciki na świat
Morza zbliżały zawsze i wszędzie, pod względem kulturowym, cywilizacyjnym, technicznym; z Bałtykiem nie jest inaczej. Dlatego nic dziwnego, że planiści łącznie traktują rozwój sieci portów jachtowych na wybrzeżu niemieckim i polskim. Studium dotyczące tego zagadnienia opracowali wspólnie eksperci z Meklemburgii i Trójmiasta. Z opracowania wynika, że o ile handlowe morskie porty są wielkimi oknami na świat, o tyle porty jachtowe, popularnie zwane marinami, są okienkami, bulajami, bez których trudno wytrzymać na dłuższą metę. Niestety, Polsce tych okienek brak....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta