Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Piwo i pizza

03 września 1996 | Sport | MŻ

Euro' 96

Piwo i pizza

Brytyjski produkt narodowy brutto w okresie do kwietnia do czerwca tego roku to w jednej czwartej wpływy związane z organizacją Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Wynika to z sondażu przeprowadzonego przez gazetę "Times".

Futbolowy turysta wydał średnio 500 funtów, a gości przyjechało ok. 250 000. Największy wzrost wpływów odczuli producenci piwa i pizzy -- jak widać artykułów pierwszej potrzeby dla kibica. Wzrost sprzedaży o 6, 75 procenta zanotował także sektor tekstylny, co w jednej czwartej zawdzięcza popytowi na koszulki i szaliki o narodowych barwach uczestników Euro' 96. Wielkie supermarkety w drugim tygodniu Mistrzostw Europy sprzedały o 55 proc. więcej piwa niż normalnie w tym okresie roku. Rekord sprzedaży padł w dniu, gdy spotkały się reprezentacje Anglii i Niemiec.

Najbliższa wielka impreza piłkarska to Mistrzostwa Świata 1998 we Francji. Tam być może zyskają producenci wina.

M. Ż.

Brak okładki

Wydanie: 849

Spis treści
Zamów abonament