Orkiestra z osobowością
Orkiestra z osobowością
Rozmowa z Grzegorzem Nowakiem, dyrektorem muzycznym Teatru Narodowego
Co skłoniło pana, dyrygenta nie narzekającego na brak pracy w świecie, do przyjęcia oferty z Teatru Narodowego?
Nie była to łatwa decyzja, zwłaszcza że mam dość zapełniony kalendarz itrzeba było z niego sporo skreślić, by praca w Warszawie mogła rzeczywiście satysfakcjonować i mnie, i wszystkich. Ale powiem więcej, ta propozycja bardzo mnie zaskoczyła, bo otrzymania takiej oferty nigdy nie uwzględniałem w swoich planach zawodowych. Ani jej nie oczekiwałem, ani o nią nie zabiegałem. Dlatego też początkowo potraktowałem ją z ogromną rezerwą. Zmieniłem zdanie po zapoznaniu się z programem Teatru Narodowego, ułożonym przez Janusza Pietkiewicza i Ryszarda Peryta. Sam fakt, że taki dalekosiężny program artystyczny został sformułowany, jest czymś wyjątkowym, a tu ponadto stanowi punkt wyjścia do roztoczenia pewnych wizji. Taki plan to wyzwanie dla dyrygenta, który wie, że z orkiestry powinien zrobić zespół na poziomie światowym. Nie ukrywam też, że pewien wpływ na podjęcie przeze mnie decyzji o objęciu stanowiska dyrektora muzycznego Teatru Narodowego miał fakt, iż jego program przygotował właśnie Ryszard Peryt. Jest to jeden z nielicznych reżyserów, który przychodząc do opery na rozmowę o zaplanowanej premierze zna nie tylko dzieło, ale i jego partyturę. A poza tym, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta