Duże telewizje czeka trudny rok
Media. Raczej nie mają szans na podwyżki cen reklam, muszą za to rywalizować ze stacjami niszowymi i internetowymi
Znów wyraźnie zaznaczył się odpływ widzów z największych stacji do coraz liczniejszych kanałów tematycznych. Łączny udział w widowni czterech liderów – TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu – wynosił już według danych instytutu Nielsen Audience Measurement tylko 60,16 proc. (systematycznie spada: rok wcześniej było jeszcze 62,89 proc.). – Udział kanałów tematycznych w rynku reklamy telewizyjnej w 2011 roku mógł wynosić już 22 – 23 proc. Na koniec przyszłego roku z pewnością sięgnie 25 proc. i dalej będzie rósł – szacuje Piotr Bieńko, wiceprezes domu mediowego Codemedia.
Słaby rynek reklamy
Wynika to zarówno z tego, że kanałów tematycznych jest coraz więcej, jak i z tego, że coraz więcej ich widzów obejmują badania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta