Trójmiasto stawia na innowacje w transporcie
Budowa systemu zarządzania ruchem kosztuje Gdańsk, Sopot i Gdynię 133,7 mln zł. Projekt współfinansowany jest z dotacji unijnych na lata 2007–2013.
To innowacyjna inwestycja trójmiejskiego samorządu. Najwięcej, bo 69,1 mln zł, wykłada na nią Gdańsk. Gdynia przeznaczy na ten cel 57,9 mln zł, a Sopot 6,75 mln zł. System, dzięki któremu trójmiejskie ulice będą mogły pomieścić o ok. 15 proc. samochodów więcej, ma zacząć działać w pierwszej połowie 2014 roku. Wzrosnąć ma również bezpieczeństwo na drogach. Dzięki płynniejszemu ruchowi kierowcy nie będą stać w korkach, spadnie zużycie paliwa, zmniejszy się emisja dwutlenku węgla do atmosfery.
– To też oszczędność dla budżetu. Wybudowanie jednej nitki drogi z Gdyni do Gdańska przez Sopot to miliardy złotych, budowa systemu pochłonie niecałe 150 mln zł – mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.
W ramach wdrażania trójmiejskiego ITS, czyli Tristaru przewidziano zastosowanie szeregu podsystemów, które pozwolą nie tylko na sterowanie ruchem ulicznym tak, by zapewnić jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta