Gdzie należy zgłaszać biuro rachunkowe
Jeżeli księgi podatkowe płatnika składek prowadzi wyspecjalizowana kancelaria, to trzeba przesłać odpowiedni formularz także do ZUS
- Podpisałem umowę z biurem rachunkowym na prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów mojej firmy. Zgłosiłem to do urzędu skarbowego. Czy informację o tym, że moje rozliczenia prowadzi biuro, powinienem też przesłać do ZUS? – pyta czytelnik.
W przypadku gdy księgi podatkowe płatnika prowadzi biuro rachunkowe i zgodnie z umową biuro jest odpowiedzialne za przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS, to płatnik informuje o tym ZUS w zgłoszeniu płatnika składek lub zmianie zgłoszenia. W zgłoszeniu należy podać NIP oraz REGON i nazwę skróconą biura rachunkowego....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta