Nie zawsze musi dojść do naruszenia konkurencji
Porozumienie przedsiębiorców nie musi doprowadzić do pojawienia się rzeczywistych negatywnych efektów na rynku. Wystarczy, że da się wykazać, że istniała, choćby potencjalnie, taka możliwość.
Zakazane są porozumienia, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym. Tak brzmi ogólny zakaz określony w art. 6 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU z 2007r. nr 50, poz. 331 ze zm.). Umowy takie, jak dalej wymienia ten przepis, mogą polegać w szczególności na:
- ustalaniu, bezpośrednio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta