Wodoru do pełna, proszę
Stan prac nad najbardziej obiecującym paliwem samochodowym
Wodoru do pełna, proszę
Od benzyny płynny wodór jest trzykrotnie droższy przy obecnej skali i metodach produkcji. Samochody napędzane wodorem byłyby ponaddwukrotnie droższe od dzisiejszych. Mimo tego "czas pracuje dla wodoru". Pracują także nad takim zasilaniem aut firmy samochodowe, jakkolwiek bariery techniczne i ekonomiczne stojące przed tym rozwiązaniem okazały się większe niż przypuszczano. Jednak nadal, mimo że owykorzystaniu wodoru jest ciszej niż kiedyś, pozostaje on najbardziej obiecującym paliwem. W przeciwieństwie do benzyny (ropy naftowej) jego zasoby są nieprzebrane; radykalnie pozwala także rozwiązać problem ochrony środowiska przed spalinami.
Nad samochodami zasilanymi wodorem pracują firmy europejskie, amerykańskie i japońskie. Przedstawiły one już prototypy takich samochodów, przy czym generalnie ich rozwiązania idą w dwóch kierunkach. Jeden, to bezpośrednie użycie wodoru, czyli doprowadzenie go do komory spalania silnika tak, jak w eksploatowanych już samochodach na gaz. Drugi, to wykorzystanie wodoru w ogniwach paliwowych, które generują energię elektryczną; w istocie są to auta z hybrydowym zasilaniem.
Przewodzą europejskie firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)