Biznesmen nie Mikołaj, a tym bardzie
Biznesmen nie Mikołaj, a tym bardzie
Działalność charytatywna ludzi biznesu w Zachodniej Europie i Stanach Zjednoczonych jest czymś w rodzaju pozytywnego snobizmu. Może chodzi tu bardziej o dobrą sławę niż dobre serce i honor dzielenia się majątkiem z potrzebującymi, jednak w krajach takich jak Polska taki snobizm na szerszą skalę nie istnieje. Firmy, organizacje biznesmenów i stu najbogatszych z listy "Wprost" otrzymuje wiele prośb -- indywidualnych i od całych instytucji -- o wsparcie. Święta Bożego Narodzenia, o ile nie robi się tego w ciągu roku, powinny być dobrą okazją do ich rozpatrzenia. O realizacji snu z "Opowieści wigilijnej" Karola Dickensa nie ma co marzyć. Moda na wspomniany pozytywny snobizm nie zawitała do nas w skali makro, przepisy podatkowe rzucają zaś dobroczyńcom kłody pod nogi.
Skórka warta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta