Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie tylko zysk

05 lutego 1997 | Moja Kariera | EB

Nie tylko zysk

Wywołany kiedyś przez Miltona Friedmana w eseju o społecznej odpowiedzialności biznesu temat celu działań szefa firmy jest wciąż aktualny. Czy menedżer powinien prowadzić firmę do osiągnięcia jak największych zysków, bez względu na społeczne koszty, jak np. skażenie środowiska naturalnego czy masowe zwolnienia pracowników? Prawa kapitalizmuzdaniem niektórych - wskazują na zysk jako dominujący motyw. Znany brytyjski ekonomista, John Kay uważa jednak, że menedżer, który robi tylko to, co zadowoli akcjonariuszy jego spółki nie ma dziś szans na sukces. Głównym celem biznesu jest bowiem dostarczanie dóbr i usług, których oczekują klienci. Biznes ma zatem dbać o klientów, dawać ludziom pracę i możliwość rozwoju zawodowego, utrzymywać przyjazne stosunki z kooperantami oraz osiągać zyski. A jeśli menedżer nie spełnia wszystkich tych warunków? Cóż, widać nie planuje działalności w dłuższej perspektywie - twierdzi Kay. E. B.

Brak okładki

Wydanie: 986

Spis treści
Zamów abonament