Muzycy zarabiają na koncertach i festiwalach
W Polsce gros wpływów branży muzycznej pochodzi z koncertów. Na świecie za kilka lat będą stanowiły już połowę rynku.
magdalena lemańska
W czerwcu w Warszawie fani muzyki bawili się na Orange Music Festival, w Gdyni trwa właśnie Opener Festival, w drugiej połowie lipca w Płocku rozpocznie się Audidriver, a na początku sierpnia w Katowicach ruszy tegoroczna edycja OFF Festiwalu. A to tylko część tego rodzaju wydarzeń, które, jak wynika z raportu PwC, wraz z indywidualnymi koncertami, zwłaszcza w Polsce, stanowią lwią część przychodów muzycznej branży.
Moda za zagraniczne gwiazdy
W tym roku cały muzyczny rynek w Polsce będzie według analityków tej firmy wart 341 mln dol., z czego aż 228 mln dol. zapewnią muzykom występy na żywo, w tym głównie wpływy ze sprzedaży biletów, ale także (50 mln dol.) od sponsorów muzycznych imprez. – Polacy bardzo dużo wydają na koncerty, a firmy wręcz wolą sponsorować festiwale i koncerty, niż np. wspierać wydawanie płyt. Festiwali jest dziś na polskim rynku bardzo dużo, jest z nimi tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta