Namierzyć czytelnika
Rośnie zainteresowanie pismami branżowymi -- ze strony czytelników oraz reklamodawców
Namierzyć czytelnika
Marta Banaszak
Badania wykonane w 1996 roku przez Instytut Badań Prasoznawczych z Uniwersytetu Jagiellońskiego wskazują na wciąż rosnące zainteresowanie pismami branżowymi (fachowymi) . Zapotrzebowanie jest tak duże, że w przyszłości możemy spodziewać się powstania kolejnych, o jeszcze węższej tematyce i zasięgu, na poziomie zadowalającym ludzi ściśle związanych z określoną branżą lub subbranżą. Na krajowym rynku pism branżowych, jak się wydaje, dominują potężne koncerny wydawnicze z Zachodu, których głównymi atutami są pieniędze i doświadczenie.
Reklamodawcy odkryli, że ofertę handlową i usługową należy kierować do precyzyjnie określonego odbiorcy. Wybierając ogłaszanie się w piśmie branżowym trafiają do dużo mniejszej liczby odbiorców, ale jednocześnie uzyskują gwarancję, że duży procent z nich wykaże rzeczywiste zainteresowanie. A czytelnicy pracujący w różnych sektorach otrzymują aktualne, precyzyjne informacje i oferty.
Obecnie w Polsce wydawanych jest kilkadziesiąt pism branżowych w dziedzinie budownictwa, architektury, medycyny, transportu, ekonomii, handlu, rzemiosła itd. A rynek jest wciąż nienasycony. Natomiast do 1989 roku na polskim rynku dominowały państwowe czasopisma branżowe, powstające przy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta