Niższa cena, niższy podatek
Wyprzedaż to jeszcze nie strata -- przyznają handlowcy
Niższa cena, niższy podatek
Posezonowe wyprzedaże, obniżki cen, promocje -- wszystkie te akcje, reklamowane jako urządzane "z myślą o kliencie", rzadko kiedy przynoszą stratę samym sprzedającym. Nawet jeżeli towar zostaje sprzedany po cenie niższej niż był kupiony w hurtowni, to sprzedający zawsze sobie z tą stratą radzi wpisując ją w koszty, obniżając marżę albo po prostu zmniejszając swój utarg. W konsekwencji zadowolona jest i druga strona, czyli sprzedający; ewentualną stratę rekompensuje sobie niższym podatkiem.
Oczywiście większość handlowców za główną korzyść z wyprzedaży uważa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta