Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wychować geniusza

19 lutego 1997 | Gazeta | ZW

W mózgu dziecka zanikają wszelkie połączenia nerwowe, które nie są intensywnie użytkowane

Jak wychować geniusza

Odwieczny dylemat, co ważniejsze jest w rozwoju człowieka -- geny czy doświadczenie, najprawdopodobniej powędruje niedługo do lamusa medycyny. Z najnowszych badań wynika, że mózg jest jak plastyczna masa, ucieleśniająca często ogromne możliwości, które jednak nie mogą się w pełni ujawnić bez odpowiedniej stymulacji. O wszystkim, zarówno o rozwoju intelektualnym, jak i emocjonalnym, decydują pierwsze trzy lata życia dziecka. Jak przekonywali uczeni na konferencji w Berlinie, w późniejszym wieku z każdym rokiem coraz trudniej jest nadrobić ewentualne zaległości. Wprawdzie ludzie nadal mogą zdobywać nowe umiejętności w życiu dorosłym, ale podstawą do tego są osiągnięcia rozwojowe mózgu z dzieciństwa.

Dotychczas mózg kojarzył się zkomputerem, w którym trzeba wymienić podzespoły, by zwiększyć jego potencjał, albo z czystą tablicą, zapisywaną wraz z nabywaniem doświadczeń. Okazuje się, że w błędzie byli wyznawcy obu tych poglądów. Mózg dziecka, jeśli w ogóle można porównać go do komputera, to tylko w chwili przyjścia na świat. Wtedy jest on wyposażony w 100 mld komórek nerwowych (neuronów) , a zatem tyle, ile prawdopodobnie liczy nasza galaktyka -- Droga Mleczna....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 999

Spis treści
Zamów abonament