Perfumy warte prawie 2 mld złotych
Grudzień to najlepszy w roku miesiąc na rynku zapachów, który coraz odważniej przenosi się do internetu. Anita Błaszczak
– Patrząc całościowo na rynek, widzimy, że sprzedaż zapachów (wód toaletowych i perfumowanych) zwiększyła się w ciągu roku o 18 proc. pod względem wartości oraz o 11 proc. w ujęciu wolumenowym – mówi Agnieszka Majewska, członek zarządu Coty Polska i dyrektor marketingu Coty na Europę Środkowo-Wschodnią, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.
A według nich Coty nie tylko jest liderem polskiego rynku zapachów z 53-proc. udziałem w sprzedaży (m.in. dzięki flagowej marce Calvin Klein), ale też rośnie szybciej niż on – wartościowo o niemal jedną czwartą w skali roku.
O dynamicznie rosnącej sprzedaży kosmetyków zapachowych mówi też Michał Gajkowski, członek zarządu Douglas Polska, dodając, że grudzień to dla perfumerii Douglas najlepszy handlowy miesiąc w roku.
Ten widoczny też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta