Pod wpływem wyborów
Demoskop o nastrojach konsumenckich
Pod wpływem wyborów
SONDAż "RZECZPOSPOLITEJ"
W marcu nastroje konsumenckie wydają się równie kapryśne jak pogoda. Wskaźnik optymizmukonsumentów niemal nie zmienił się od lutego, ale jego dwie główne składowe: wskaźnik skłonności do zakupów oraz wskaźnik klimatu, zmierzają w przeciwnych kierunkach.
Pierwszy z nich, mierzący możliwości i chęci dokonywania zakupu dóbr trwałego użytku przez gospodarstwa domowe respondentów, wzrósł o 3 punkty od poprzedniego pomiaru. Drugi natomiast, odzwierciedlający oceny klimatu gospodarczego, obniżył się o 9 punktów. Oceny sytuacji bieżącej obniżyły się przy tym nieznacznie, a wyraźnie pogorszyły się przewidywania na przyszłość. Marcowy pomiar wskazuje bardzo nietypową sytuację: konsumenci, w ogromnej części zadowoleni ze stanu swojej kieszeni, znacznie gorzej niż przed miesiącem oceniają sytuację gospodarczą i wyraźnie częściej niepokoją się o jej rozwój w przyszłości.
Niepokoje społeczne a wizerunek gospodarki
Wyniki pomiarów nastrojów w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta