Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pod wpływem wyborów

19 marca 1997 | Ekonomia | HF

Demoskop o nastrojach konsumenckich

Pod wpływem wyborów

SONDAż "RZECZPOSPOLITEJ"

W marcu nastroje konsumenckie wydają się równie kapryśne jak pogoda. Wskaźnik optymizmukonsumentów niemal nie zmienił się od lutego, ale jego dwie główne składowe: wskaźnik skłonności do zakupów oraz wskaźnik klimatu, zmierzają w przeciwnych kierunkach.

Pierwszy z nich, mierzący możliwości i chęci dokonywania zakupu dóbr trwałego użytku przez gospodarstwa domowe respondentów, wzrósł o 3 punkty od poprzedniego pomiaru. Drugi natomiast, odzwierciedlający oceny klimatu gospodarczego, obniżył się o 9 punktów. Oceny sytuacji bieżącej obniżyły się przy tym nieznacznie, a wyraźnie pogorszyły się przewidywania na przyszłość. Marcowy pomiar wskazuje bardzo nietypową sytuację: konsumenci, w ogromnej części zadowoleni ze stanu swojej kieszeni, znacznie gorzej niż przed miesiącem oceniają sytuację gospodarczą i wyraźnie częściej niepokoją się o jej rozwój w przyszłości.

Niepokoje społeczne a wizerunek gospodarki

Wyniki pomiarów nastrojów w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1026

Spis treści

Raporty

Zamów abonament