Mówić dobrze
Odbiorcami biuletynów nastawionych nazewnętrznego czytelnika są pozyskani albo potencjalni klienci
Mówić dobrze
Istnieją dwa rodzaje gazety firmowej (ang. newsletter) : wewnętrzna gazetka zakładowa przeznaczona dla pracowników firmy oraz biuletyn informacyjny skierowany do zewnętrznego odbiorcyklienta. Często firma decyduje się tylko na jeden rodzaj pisma. Wówczas pracownicy i klienci otrzymują ten sam newsletter. Jednak wiele organizacji posiada oba rodzaje gazet.
Zewnętrzne biuletyny informacyjnejest to prasa całkowicie zależna od firmy, która ją finansuje. W związku z tym pojawiają się w niej informacje bezpośrednio związane z daną firmą, z jej sukcesami, kontraktami, czy prezentacją chwalebnych poczynań, np. sponsorowaniem imprez dobroczynnych. Ważną cechą gazety jest dostarczanie informacji o najlepszych produktach i nowościach firmy. Jednak precyzyjniejsze i bardziej skuteczne wydają się być w tym wypadku cenniki lub druki informacyjno-reklamowe. Głównym zadaniem typowego newslettera jest stworzenie najkorzystniejszego wizerunku firmy.
Redaktorami pisma są osoby pracujące w działach marketingu lub promocji. Zespół redakcyjny bywa wymieniany imiennie. Nie jest to jednak regułą wszystkich pism, a raczej tych bardziej dbałych o poziom i prestiż . Zdarza się również, że artykuły są podpisywane przez autorów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta