Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W Azji nie lubią koniaku

24 marca 1997 | Ekonomia | HB

W Azji nie lubią koniaku

Choć w USA picie alkoholu stało się niemodne już parę lat temu, w zeszłym roku nie dotyczyło to najwidoczniej francuskiego koniaku. Jak bowiem podaje agencja Reutera, powołując się na firmę, zajmującą się marketingiem tego trunku, w 1996 r. sprzedano w USA prawie 28 mln butelek koniaków -- prawie 1/ 5 francuskiej produkcji io 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Większy pociąg Amerykanów do kieliszka tylko częściowo satysfakcjonuje francuskich producentów: prawdziwa batalia orynek rozgrywa się w Azji, a tam sprzedaż francuskich koniaków spadła okilkanaście procent. Pewną pociechę dla wytwórców może stanowić Rosja, gdzie sprzedali ponad dwa razy więcej koniaku niż rok wcześniej. Tam jednak spotykają się zwyjątkowo silną konkurencją krajowych trunków.

H. B.

Brak okładki

Wydanie: 1031

Spis treści
Zamów abonament