Zoologia w konsultingu
Zoologia w konsultingu
Konsultanci dzielą swoich klientów natrzy kategorie: krowy, kurczaki i świnie. "Krowami" sąci, którzy przynoszą regularnie stałe, pokaźne dochody. Naogół sątoduże korporacje lub agendy rządowe. Posiadanie "krów" jest podstawą bytu każdej firmy konsultingowej. " Kurczakami" nazywa się licznych drobnych, "detalicznych" klientów, którzy przynoszą niewielki dochód. Z kolei "świnie" dają jednorazowo poważny zastrzyk gotówki, lecz interesy z nimi nie mogą być prowadzone pozakończeniu projektu. "Świnie" mogą czasem zamienić się w "krowy", jeśli np. pozorganizowaniu dużego seminarium dla stowarzyszenia jeden z jego członków zdecyduje się nawynajęcie konsultanta do większego projektu. Rzadko się zdarza, aby " kurczak" przyniósł konsultantowi "krowę" lub "świnię". " Krowy" mogą "rodzić" klientowi zarówno "świnie", jak i "kurczaki". Towłaśnie "krowy" wystawiają konsultantowi świadectwo jakości usług, a ich dobra opinia decyduje o pozyskaniu następnych klientów.
E.
B.