Łańcuch dostaw
Poziom kosztów w polskich firmach dwukrotnie przekracza poziom krajów zachodnich
Łańcuch dostaw
Każde przedsiębiorstwo posiada swoich dostawców i sprzedaje swoje produkty klientom. Ten układ zależności określa się mianem łańcucha logistycznego. Przedsiębiorstwo, jako jedno z ogniw tego łańcucha, nie może ograniczać się jedynie do roli producenta, lecz musi w umiejętny sposób powiązać swoją działalność ze sferą zaopatrzenia i dystrybucji. W warunkach wolnego rynku coraz więcej przedsiębiorstw uświadamia sobie fakt, że ich sukces rynkowy nie jest tak bardzo uzależniony od indywidualnych działań, jak od siły konkurencyjnej wszystkich elementów łancucha logistycznego.
Dlatego we współczesnym zarządzaniu coraz więcej uwagi poświęca się współpracy i kooperacji dostawców, producentów i hurtowników, nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów z klientami oraz optymalizacji zysków wszystkich uczestników łańcucha logistycznego. Logistyka czasami jest mylnie utożsamiana z gospodarką materiałową. W wielu polskich firmach miano kierownika logistyki przypada zaopatrzeniowcowi lub magazynierowi. W rzeczywiści logistyka jest to system fizycznego przemieszczania dóbr i usług w ramach łańcucha dostaw (dostawcy, producenci, hurtownicy, detaliści, klienci) pozwalający na minimalizację zapasów we wszystkich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta