Poczta walczy z InPostem o dochodowe nisze
logistyka | Rodzimy sektor paczek został już podzielony między kilku największych graczy. To dlatego na celowniku operatorów znalazła się Delta, obsługująca przesyłki niestandardowe, ale dobrze płatne. michał duszczyk
Warszawska firma Delta Kurier to łakomy kąsek. Nie ma dużych udziałów rynkowych, ale wyspecjalizowała się obsłudze paczek, którymi inni operatorzy nie chcieli do tej pory się zajmować, bo woleli koncentrować się np. na masowych przesyłkach e-commerce.
Delta zagospodarowała nisze związane z obsługą dystrybutorów win, hurtowni ze sprzętem ogrodniczym, dostarczała przesyłki z częściami samochodowymi czy akcesoriami do kominków. Niedawno wprowadziła nowe usługi dla e-sklepów, w tym dostawy tego samego dnia (tzw. same day delivery). Do tego jej właściciel – grupa inwestycyjna Vesti – dokupił spółkę kurierską Viva (specjalizuje się w przesyłkach proceduralnych, a klientami są np. banki).
Delta Kurier wpadła jednak w kłopoty finansowe, co skutkowało złożeniem wniosku o upadłość. Eksperci twierdzą, że to okazja dla konkurentów, by tanio ją kupić.
Nowa strategia
Nisza, w której działa Delta, to trudny, ale całkiem intratny biznes. Stawki za niestandardowe paczki są bowiem znacznie wyższe. – Poczta Polska już kilka miesięcy temu interesowała się współpracą z Deltą. Teraz jednak nadarza się okazja na przejęcie jej potencjału – mówi „Rzeczpospolitej" osoba znająca szczegóły sprawy.
Poczta Polska nie chce oficjalnie potwierdzić, że jest w grze o Deltę....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta