Z przytupem ruszył sezon świąteczny w e-sklepach
Handel | Polacy tłumnie polowali na okazje w Dzień Singla w Chinach. Ale sezon rabatów dopiero się zaczyna. Sklepy mają mniej dni roboczych, więc zrobią wszystko, by przyciągnąć klientów.
11 listopada, gdy świętowaliśmy 100-lecie odzyskania niepodległości, zakupoholicy z całego świata ruszyli do chińskich sklepów internetowych, by skorzystać ze specjalnych ofert związanych z przypadającym tam wtedy Dniem Singla. Typowo marketingowe święto w tym roku przyniosło kolejny rekord: wydatki internetowe w 24 godziny wyniosły aż 31 mld dol., niemal 22 proc. więcej niż rok temu.
W sukcesie tym mieli udział także Polacy – z badania Gemius/PBI dla „Rzeczpospolitej" wynika, że na najpopularniejszym chińskim serwisie handlowym, czyli AliExpress, tego dnia okazji cenowych szukało aż 1,4 mln Polaków. Wielu zaczęło dużo wcześniej, bo sprzedawcy wystartowali z tzw. przedsprzedażą nawet tydzień przed wydarzeniem.
– Takie okazje to świetny moment na zakupy i w zasadzie ostatni dzwonek, by kupić tam prezenty świąteczne, bo AliExpress cechuje dosyć długi czas oczekiwania na dostawę – mówi Katarzyna Binert, e-commerce manager w firmie Gemius Polska.
Na zakupy do Chin
– Kupujący szukają nowych sposobów ulepszenia swojego stylu życia. To wydarzenie zrównoważy wiele krótkoterminowych efektów w e-handlu (czyli równoważą chwilowe wahnięcia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta