Sąsiedzi nie zmienią ciężarówek
Ułatwienia wizowe planowane u naszych zachodnich sąsiadów mają obejmować specjalistów, a nie np. kierowców.
Polscy samochodowi przewoźnicy międzynarodowi obawiają się otwarcia 1 stycznia 2019 r. niemieckiego rynku pracy. Państwo to przewiduje ułatwienia w dostępie do rynku dla obywateli państw trzecich, co oznaczałoby, że z ponad 65 tys. obywateli obcych państw pracujących w polskich firmach transportowych za Odrę może wyjechać znaczna ich część.
– Jest to bardzo poważne niebezpieczeństwo dla funkcjonowania branży transportu drogowego w Polsce – twierdzi współwłaściciel podlaskiej firmy Adampol Adam Byglewski.
– Obawiamy się tej zmiany niemieckich przepisów, bo część kierowców na pewno odejdzie od nas, a ich brak już jest bardzo dokuczliwy – przyznaje właściciel podkarpackiej firmy Zettransport Jan Załubski. – Jednak pocieszamy się, że nasze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta