Wirus wzmocnił stacje newsowe
O średnio ponad 2 procent udziałów w rynku zyskiwały kanały informacyjne po ogłoszeniu pandemii.
W grupie 16–49 lat liderem jest TVN, ale najwięcej widzów zyskał Polsat News. Wzrosła rola portali internetowych, a widzowie w obliczu największego zagrożenia koronawirusem i wprowadzanych obostrzeń, a więc w okresie marzec–kwiecień, znacznie częściej niż w analogicznym okresie 2019 r. wybierali stacje newsowe. W marcu najczęściej oglądany pośród nich TVN 24 w grupie wiekowej 16–49 zanotował skok z 2,31 do 4,83 proc. udziału w rynku. Drugie TVP Info z 1,20 do 3,65 proc., zaś Polsat News z 0,54 do 2,49 proc. W kwietniu w tej samej grupie wiekowej liderem był TVN 24 (3,88 proc.), drugie TVP Info (3,06 proc.), trzeci Polsat News (2,23 proc.). Dane za Nielsen Audience Measurement.
Rekordowe „Wydarzenia"
– Kluczem do wzrostu było oczekiwanie na pandemię, wszyscy bowiem wiedzieli, że wcześniej czy później wybuchnie również u nas. Dało o sobie znać poczucie niepewności i próba jego zredukowania – komentuje medioznawca Jacek Wasilewski z UW. – Kanały informacyjne stały się też ważnym źródłem informacji na temat obostrzeń sanitarnych w kolejnych sferach życia.
Z kolei cały kwiecień to śledzenie walki z pandemią.
Właśnie w kanałach informacyjnych były na bieżąco podawane liczby nowych zakażeń, chorych i zmarłych, a także ozdrowieńców - mówi Jacek Wasilewski. - Wtedy też podejmowano, często bardzo chaotyczne, decyzje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta