Jak robić biznes w Niemczech – wyzwania i szanse w trakcie i po pandemii
Polsko-niemieckie relacje gospodarcze w nowej, pandemicznej rzeczywistości będą tematem pierwszych spotkań piątej już edycji Programu Handlu Zagranicznego.
Pandemia koronawirusa zakłóciła lub przerwała wiele relacji biznesowych i handlowych. Zarówno krajowych, jak i przede wszystkim zagranicznych. Wpłynęła destabilizująco na globalny handel, w tym na wymianę handlową Polski z Europą i światem. Nowa, niespodziewana sytuacja zdrowotna ma też negatywny wpływ na relacje gospodarcze i stan wymiany handlowej z naszym najważniejszym partnerem gospodarczym – Niemcami.
Sytuacja za Odrą ważna dla Polski
Nasi zachodni sąsiedzi od dwudziestu lat pozostają pierwszym partnerem handlowym Polski. Udział Niemiec w polskim eksporcie ogółem, według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego za 2019 r., wynosił 27,5 proc. a w imporcie 28,2 proc. Oznacza to, że dla Polski Niemcy są numerem 1. zarówno w eksporcie, jak i imporcie. Jednak, co nie mniej ważne, Polska stała się właśnie piątym partnerem handlowym Niemiec - jak poinformowało polskie Ministerstwo Rozwoju nasz kraj według danych za styczeń i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta