Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Utracony smak luksusu

17 października 2020 | Plus Minus | Joanna Bojańczyk
Wszyscy chcieli zarabiać.  Ale czy można zarabiać na garstce elity? Pierwszy zrozumiał to  Karl Lagerfeld, który w roku 2004 zrobił kolekcję dla H&M.  To był przełom
źródło: Forum
Wszyscy chcieli zarabiać. Ale czy można zarabiać na garstce elity? Pierwszy zrozumiał to Karl Lagerfeld, który w roku 2004 zrobił kolekcję dla H&M. To był przełom

Wciskanie ludziom, że kawałek szmaty, byle z logo znanej firmy, to rzecz ekskluzywna i dająca prestiż, powoli staje się nieprzyzwoite.

 

Warszawski butik przy Moliera 2, znany w sferach celebryckich z „luksusowych" marek (o tym, dlaczego ten przymiotnik jest w cudzysłowie, nieco dalej) ogłosił 25 września ogólnopolskim #DniemSzpilek. Tego dnia należało zamieszczać na Facebooku i Instagramie zdjęcia w szpilkach lub samych butów z obcasem nie niższym niż 5 cm. Za każdą osobę publikującą zdjęcie w szpilkach na Instagramie lub Facebooku opatrzone hashtagiem #DzienSzpilek butik zobowiązywał się przekazać 2 zł na rzecz fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

Akcję, która znalazła wielki odzew, można by uznać za pozytywną. Przecież każda pomoc się liczy. Poparło ją kilka celebrytek (m.in. Justyna Steczkowska i Hanna Lis), ale generalnie sprawa rozsierdziła internautów. Głosy ludzi z branży również były krytyczne.

Ostro wypowiedział się zajmujący się modą dziennikarz Michał Zaczyński. „Akcja marketingowa, w której chore dzieci są przynętą. A dwa złote, jakie od każdego opublikowanego zdjęcia przekazuje organizator, to niska cena za ogólnopolską reklamę. Nie wzruszałbym się hojnością" – stwierdził w portalu Wirtualnemedia.

Z kolei Karolina Siudyła, dyrektor zarządzająca agencją MagnifiCo Marketing & PR Consultants, zauważyła, że „gdyby firma miała zapłacić za kampanię influencerską z udziałem takiej ilości osób, w tym influencerek wysokozasięgowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 11790

Wydanie: 11790

Zamów abonament