Utracony smak luksusu
Wciskanie ludziom, że kawałek szmaty, byle z logo znanej firmy, to rzecz ekskluzywna i dająca prestiż, powoli staje się nieprzyzwoite.
Warszawski butik przy Moliera 2, znany w sferach celebryckich z „luksusowych" marek (o tym, dlaczego ten przymiotnik jest w cudzysłowie, nieco dalej) ogłosił 25 września ogólnopolskim #DniemSzpilek. Tego dnia należało zamieszczać na Facebooku i Instagramie zdjęcia w szpilkach lub samych butów z obcasem nie niższym niż 5 cm. Za każdą osobę publikującą zdjęcie w szpilkach na Instagramie lub Facebooku opatrzone hashtagiem #DzienSzpilek butik zobowiązywał się przekazać 2 zł na rzecz fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.
Akcję, która znalazła wielki odzew, można by uznać za pozytywną. Przecież każda pomoc się liczy. Poparło ją kilka celebrytek (m.in. Justyna Steczkowska i Hanna Lis), ale generalnie sprawa rozsierdziła internautów. Głosy ludzi z branży również były krytyczne.
Ostro wypowiedział się zajmujący się modą dziennikarz Michał Zaczyński. „Akcja marketingowa, w której chore dzieci są przynętą. A dwa złote, jakie od każdego opublikowanego zdjęcia przekazuje organizator, to niska cena za ogólnopolską reklamę. Nie wzruszałbym się hojnością" – stwierdził w portalu Wirtualnemedia.
Z kolei Karolina Siudyła, dyrektor zarządzająca agencją MagnifiCo Marketing & PR Consultants, zauważyła, że „gdyby firma miała zapłacić za kampanię influencerską z udziałem takiej ilości osób, w tym influencerek wysokozasięgowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta