Kolejna podwyżka cen u giganta
Nestlé, największa na świecie firma z branży spożywczej, planuje jeszcze mocniej podwyższyć ceny. Powód: wzrost kosztów towarów i transportu.
Nestlé to szwajcarskie przedsiębiorstwo spożywcze notowane na giełdzie w Zurychu, które sprzedaje na całym świecie tysiące produktów. Spółka obecna jest także w Polsce, gdzie produkuje i sprzedaje produkty żywnościowe pod takimi znanymi markami, jak Nescafé, Winiary, Princessa, Kit Kat, Nespresso, Gerber czy Purina.
Przedstawiciele Nestlé poinformowali, że spółka jest zmuszona zareagować na wyższe koszty produkcji podniesieniem cen w drugiej połowie roku. – Inflacja była praktycznie nieobecna przez wiele lat, a następnie bardzo ostro wzrosła. Uderzyła w nas bezpośrednio – powiedział Mark Schneider, prezes Nestlé.
Schneider uważa, że inflacja jest przejściowa, ale spółka musi podnieść ceny o około 2 proc., aby zrównoważyć wzrost kosztów o 4 proc. Już w I połowie roku Nestlé podniosło ceny o 1,3 proc.