Jak zostać pożądanym biernym kandydatem
Łowcy głów polują przede wszystkim na specjalistów i menedżerów, którzy nie szukają aktywnie nowej posady. Muszą jednak umieć dobrze się sprzedać w mediach społecznościowych.
– Pandemia sprawiła, że niemal całkowitej przemianie uległ początkowy etap procesu poszukiwania odpowiednich kandydatów i dotarcia do nich z ofertą pracy. Wzrosła w tym procesie rola mediów społecznościowych; to tam znaleźć można kandydatów, którzy nie poszukują aktywnie nowej pracy, ale po zapoznaniu się z ofertą zatrudnienia mogą zmienić ich zawodowe plany – twierdzi Hendrik Viswat, dyrektor zarządzający agencji zatrudnienia Randstad w Polsce i Europie Wschodniej.
Tę opinię podzielają praktycznie wszyscy menedżerowie firm headhunterskich, którzy jako jedno z głównych wyzwań wskazują dotarcie do takich biernych albo inaczej – pasywnych kandydatów.
– Największym wyzwaniem agencji zatrudnienia jest teraz pozyskanie kandydata, zainteresowanie go zmianą pracy i przedstawienie mu takiej oferty, która „wygra" z kontrpropozycją, jaką pracownik otrzymuje, gdy informuje pracodawcę o planach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta