Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zostać pożądanym biernym kandydatem

02 sierpnia 2021 | Ekonomia i rynek | Anita Błaszczak
źródło: Rzeczpospolita

Łowcy głów polują przede wszystkim na specjalistów i menedżerów, którzy nie szukają aktywnie nowej posady. Muszą jednak umieć dobrze się sprzedać w mediach społecznościowych.

 

– Pandemia sprawiła, że niemal całkowitej przemianie uległ początkowy etap procesu poszukiwania odpowiednich kandydatów i dotarcia do nich z ofertą pracy. Wzrosła w tym procesie rola mediów społecznościowych; to tam znaleźć można kandydatów, którzy nie poszukują aktywnie nowej pracy, ale po zapoznaniu się z ofertą zatrudnienia mogą zmienić ich zawodowe plany – twierdzi Hendrik Viswat, dyrektor zarządzający agencji zatrudnienia Randstad w Polsce i Europie Wschodniej.

Tę opinię podzielają praktycznie wszyscy menedżerowie firm headhunterskich, którzy jako jedno z głównych wyzwań wskazują dotarcie do takich biernych albo inaczej – pasywnych kandydatów.

– Największym wyzwaniem agencji zatrudnienia jest teraz pozyskanie kandydata, zainteresowanie go zmianą pracy i przedstawienie mu takiej oferty, która „wygra" z kontrpropozycją, jaką pracownik otrzymuje, gdy informuje pracodawcę o planach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12028

Wydanie: 12028

Spis treści
Zamów abonament