Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tajemniczy klient daje korzyści

27 września 2021 | Prawo co dnia | Monika Pogroszewska

Firma marketingowa odliczy wydatki na badanie rynku z udziałem osoby podającej się za konsumenta.

Dobra wiadomość dla firm badawczych oferujących przedsiębiorcom usługi typu tajemniczy klient. Skarbówka zgadza się, że wydatki poniesione na przeprowadzenie tego typu akcji marketingowej są w całości kosztem uzyskania przychodu. Chodzi o badanie, w którym osoba występująca w roli klienta sprawdza jakość oferowanych przez dany podmiot usług. Rosnąca konkurencja na rynku usług sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców płaci za przeprowadzenie tego typu akcji.

Zadania zleceniobiorcy

Potwierdzenie możliwości odliczenia kosztów uzyskała spółka, która zawiera umowy na realizację badania rynku zwanego „tajemniczym klientem" z zainteresowanymi podmiotami. Po zakończeniu przygotowuje raport zawierający recenzję jakości usług oferowanych przez określonego przedsiębiorcę, np. serwis samochodowy czy firmę medyczną. By zrealizować badania, zawiera umowy z osobami fizycznymi (nieprowadzącymi działalności gospodarczej), które...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12076

Wydanie: 12076

Spis treści

Reklama

Zamów abonament