Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Instrumenty są rodzajem broni

26 lipca 2022 | Kultura | Jacek Marczyński

Kiedy pracuję z Ukrainian Freedom Orchestra, czuję się tak, jakbym walczyła – mówi dyrygentka Keri–Lynn Wilson.

Czy idea stworzenia orkiestry ukraińskich muzyków narodziła się od razu po agresji Rosji?

W pierwszych dniach byłam przerażona informacjami i obrazami z Ukrainy, cierpieniem ludzi. Potem pojawiło się pytanie, jak mogłabym im pomóc, przede wszystkim muzykom. Zrozumiałam, że skoro jestem dyrygentką, mogę ich zebrać i spróbować dać im trochę artystycznej wolności, w ich własnej orkiestrze. Zapytałam męża, który jest dyrektorem Metropolitan Opera, co o tym sądzi, powiedział, że to wspaniały pomysł i pomógł go zrealizować.

Ukrainian Freedom Orchestra stała się przedsięwzięciem naszej Opery Narodowej i Metropolitan. My przyjęliśmy muzyków, u nas mają próby, czym zajął się teatr nowojorski?

Sprawami finansowymi, zdobywaniem sponsorów i problemami organizacyjnymi. Metropolitan nawiązała kontakt z najlepszą agencją Askonas Holt z Londynu, bo chcieliśmy, aby orkiestra odbyła duże tournée po Europie i Stanach. Trudno jednak powiedzieć, jaki był dokładny podział obowiązków, wszystkie sprawy Opera Narodowa i Metropolitan rozwiązywały na bieżąco wspólnie.

Jak dobieraliście muzyków?

To było szczególnie trudne i po pomoc przyjechałam do Warszawy....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12327

Wydanie: 12327

Spis treści
Zamów abonament