Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wpadka giganta. Chatbot przeklinał i obrażał DPD

25 stycznia 2024 | Ekonomia i rynek | Paweł Rożyński
Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej
autor zdjęcia: AdobeStock
źródło: Rzeczpospolita
Chatbot firmy kurierskiej pytany o los paczki wyraźnie zawiódł. A potem było jeszcze gorzej

Firma DPD wyłączyła swoją sztuczną inteligencję po tym, jak klient był w stanie namówić ją do przekleństw i napisania wiersza krytykującego tego dostawcę przesyłek. Chatbot nazwał go „najgorszą firmą kurierską”.

Mieszkający w Londynie muzyk i dyrygent Ashley Beauchamp próbował odnaleźć zaginioną paczkę, ale „kręcił się w kółko” w rozmowie z firmowym chatbotem, który nie był w stanie udzielić informacji w tej sprawie. – Nie mógł udzielić mi żadnych informacji o paczce, nie mógł podać numeru ich call center. Wydawało się, że nie jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12781

Wydanie: 12781

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Zamów abonament