Drapieżniki i zwierzęta
Spektakle Marty Górnickiej oraz Krzysztofa Warlikowskiego uznano za wydarzenia tegorocznego festiwalu.
Wyjątkowo gorący odbiór we francuskich mediach miały „Matki. Pieśń na czas wojny”, chór kobiet, które przeżyły terror w Ukrainie i Białorusi. Wśród nich są uchodźczynie przed bestialstwem Rosjan z Mariupola i Irpienia.
Międzynarodową koprodukcją dyrygowała reżyserka Marta Górnicka, a pokazano ją trzykrotnie na najważniejszej scenie festiwalu, mieszczącym trzy tysiące widzów Dziedzińcu Głównym Pałacu Papieży. Po zeszłorocznym czytaniu tekstu na zaproszenie dyrektora Tiago Rodriguesa Marta Górnicka podkreślała, że na Zachodzie już nikt wojną się nie interesuje, tym bardziej potrzebny jest głos, który będzie o niej przypominać. Tak też się stało.
Chór uchodźczyń
„Le Monde” spektakl Marty Górnickiej wymienił wśród czterech najważniejszych pokazów, pisząc, że zaproponowała „ceremonię jednoczącą publiczność we wspólnocie dla zamęczonej Ukrainy”. „La Provance” stwierdziło, że chór kobiet jest „głosem, który podtrzymuje przy życiu zanikające obrazy wojny”, zaś samą sztukę określiło jako protest „przeciw zapomnieniu i obojętności”....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta