Wydatki na KSeF w kosztach firmy
Przedsiębiorca może rozliczyć w kosztach nakłady na systemy informatyczne. Nawet jeśli część się zmarnowała.
Ciągle trwają prace nad Krajowym Systemem e-Faktur. Ostatnie spotkanie konsultacyjne odbyło się w czwartek 18 lipca i Ministerstwo Finansów zapowiedziało po nim szereg kolejnych zmian.
– To problem dla firm. Wiele z nich sporo już zainwestowało w dostosowanie swoich systemów informatycznych, tymczasem KSeF ciągle się zmienia. I ponoszą kolejne wydatki. Niestety, część tych wcześniejszych może się zmarnować – mówi Aleksandra Kalinowska, doradca podatkowy, partner w kancelarii Andersen Tax & Legal.
Czy takie wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? – Dostosowanie systemów informatycznych do wymogów KSeF to ustawowy obowiązek. Nie ma więc wątpliwości, że poniesione w tym celu wydatki są podatkowym kosztem. Dotyczy to także nakładów na rozwiązania informatyczne, które z powodu zmieniających się koncepcji systemu poszły do kosza – tłumaczy Aleksandra Kalinowska.
Czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta