Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Barkami wożą kruszywo i węgiel

05 marca 1998 | Raporty | RB

ŻEGLUGA

Coraz krótszy sezon nawigacyjny

Barkami wożą kruszywo i węgiel

Ze względu na niskie koszty transport rzeczny skutecznie konkuruje w wielu krajach z kolejami, samochodami i samolotami. Udowadniają to efektowne zestawienia pokazujące np., że przy użyciu 1 litra paliwa można w Niemczech drogą wodną przemieścić 1 tonę ładunku na odległość 100 km, koleją - 66,7 km, ciężarówką - 20 km, a samolotem - tylko 1,6 km.

Transport wodny jest też najbardziej ekologiczny. Wymaga jednak dróg wodnych o określonych parametrach. Degradacja szlaków wodnych to główna przyczyna kryzysu polskiej żeglugi śródlądowej, a w rezultacie także portów i stoczni rzecznych.

Od Koźla do Szczecina

Głównym szlakiem wodnym jest w Polsce Odra, na której żegluga możliwa jest od Koźla do Szczecina. Poprzez kanały Odra-Szprewa i Odra-Hawela rzeka ma połączenie z Berlinem i dalej z rzekami Europy Zachodniej. Dzięki temu najwięksi polscy armatorzy: Odratrans SA, Żegluga Bydgoska i Żegluga Szczecińska pływają po rzekach europejskich.

Na Odrze najtrudniejsze warunki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1327

Spis treści
Zamów abonament