Barkami wożą kruszywo i węgiel
Coraz krótszy sezon nawigacyjny
Barkami wożą kruszywo i węgiel
Ze względu na niskie koszty transport rzeczny skutecznie konkuruje w wielu krajach z kolejami, samochodami i samolotami. Udowadniają to efektowne zestawienia pokazujące np., że przy użyciu 1 litra paliwa można w Niemczech drogą wodną przemieścić 1 tonę ładunku na odległość 100 km, koleją - 66,7 km, ciężarówką - 20 km, a samolotem - tylko 1,6 km.
Transport wodny jest też najbardziej ekologiczny. Wymaga jednak dróg wodnych o określonych parametrach. Degradacja szlaków wodnych to główna przyczyna kryzysu polskiej żeglugi śródlądowej, a w rezultacie także portów i stoczni rzecznych.
Od Koźla do Szczecina
Głównym szlakiem wodnym jest w Polsce Odra, na której żegluga możliwa jest od Koźla do Szczecina. Poprzez kanały Odra-Szprewa i Odra-Hawela rzeka ma połączenie z Berlinem i dalej z rzekami Europy Zachodniej. Dzięki temu najwięksi polscy armatorzy: Odratrans SA, Żegluga Bydgoska i Żegluga Szczecińska pływają po rzekach europejskich.
Na Odrze najtrudniejsze warunki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta