Nostalgia za krajem dzieciństwa
Dziś premiera "Tajemniczego ogrodu"
Nostalgia za krajem dzieciństwa
Rozmowa z Agnieszką Holland
Dlaczego po ostrych filmach społecznych wyreżyserowała pani "Tajemniczy ogród"?
Bo nie można ciągle obracać się w kręgu takiej samej problematyki. Filmy czysto społeczne czy polityczne nie interesują mnie już od dawna. Mój poprzedni obraz "Olivier, Olivier" też jest właściwie rodzajem współczesnej bajki egzystencjalnej. Robiąc "Tajemniczy ogród" próbowałam zmierzyć się z nową dla mnie materią, z nową konwencją. A poza tym chciałam zaproponować dzieciom przeżycia różne od tych, których dostarczają im dzisiaj media. Chciałam im dać coś, co ma inny wymiar estetyczny, co zmusza do refleksji, kontemplacji. Coś, co pamiętam z lektur i filmów swojego dzieciństwa. Takiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)