Nieoczekiwana zmiana miejsc
KRADZIEŻ KARTY
Nieoczekiwana zmiana miejsc
Gdy posiadacz karty zgłosi reklamację, ustalenie, czy dana transakcja istotnie została zawarta przez kogoś nieupoważnionego, jest dość skomplikowane.
Zgłośiczekaj
Jeżeli użyto PIN-kodu, to najczęściej całą odpowiedzialność ponosi właściciel karty. Bywa jednak, że transakcji dokonano przy użyciu podpisu ręcznego, który jest identyfikatorem. Wówczas bank może uwzględnić reklamację.
Jak powiedział Jan Szewc, dyrektor Departamentu Produktów Bankowych w PKO BP, po złożeniu reklamacji bank refunduje utracone przez klienta pieniądze i zaczyna wyjaśniać sprawę. Ponieważ procedura jest skomplikowana, może to trwać nawet kilka miesięcy. Po ustaleniu czy posiadacz karty faktycznie został okradziony, czy też sam próbował oszukać bank, zrefundowane wcześniej pieniądze albo pozostają u klienta,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta