Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dwa wjednym

11 lipca 1998 | Prawo | MM

REKLAMA

Piwo bezalkoholowe

Dwa wjednym

Zabrania się prowadzenia na obszarze kraju reklamy napojów alkoholowych -- stanowi art. 13 ust. 3 ustawy z 26 października 1982 r. owychowaniu wtrzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Ostatnio twierdzi się, że nie sposób powstrzymać obchodzenia tego przepisu. W ydaje mi się jednak, że mimo braku kazuistycznej regulacji sprawa nie jest tak oczywista, jak twierdzą rzecznicy liberalizacji zakazu reklamy napojów alkoholowych.

Problem sprowadza się do pytania, co jest przedmiotem reklamy w ogóle. Możliwe są dwie odpowiedzi:

* reklamowane jest to, co ktoś zamierza reklamować (lub "zamierza reklamować" w sensie oficjalnego zamiaru) ,

* reklamowane jest to, co jest przez odbiorcę reklamy postrzegane jako przedmiot reklamowany. ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1436

Spis treści
Zamów abonament