Koniec sporu Burdy z Fordem
NIEMCY
Milion marek za prawo do nazwy Focus
Koniec sporu Burdy z Fordem
Joanna Chudyba Hudson ze spółki Ford Distribution poinformowała " Rz", że firma wydawnicza Burda Holding Company i Ford-Werke AG doszły do porozumienia, czym zakończyły spór między tymi koncernami. Wywołało go przyjęcie dla nowego modelu Forda nazwy Focus, zastrzeżonej na terenie Niemiec dla jednego z czasopism wydawanych przez koncern Burda.
Ford zobowiązał się do przekazania 1 mln DM na rzecz akcji charytatywnej "Lekarze dla krajów rozwijających się", wskazanej przez Burdę. Firmy uzgodniły też główne założenia strategii marketingowej nowego modelu Forda w celu uniknięcia nieporozumień iniedopuszczenia do obniżenia prestiżu związanego znazwą Focus. W zamian za to Ford-Werke AG otrzymał ograniczone prawo do posługiwania się tą nazwą na terenie Niemiec.
Spór o nazwę Focus miał charakter lokalny idotyczył tylko Niemiec.
a. g.