Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec sporu Burdy z Fordem

06 sierpnia 1998 | Prawo | AG

NIEMCY

Milion marek za prawo do nazwy Focus

Koniec sporu Burdy z Fordem

Joanna Chudyba Hudson ze spółki Ford Distribution poinformowała " Rz", że firma wydawnicza Burda Holding Company i Ford-Werke AG doszły do porozumienia, czym zakończyły spór między tymi koncernami. Wywołało go przyjęcie dla nowego modelu Forda nazwy Focus, zastrzeżonej na terenie Niemiec dla jednego z czasopism wydawanych przez koncern Burda.

Ford zobowiązał się do przekazania 1 mln DM na rzecz akcji charytatywnej "Lekarze dla krajów rozwijających się", wskazanej przez Burdę. Firmy uzgodniły też główne założenia strategii marketingowej nowego modelu Forda w celu uniknięcia nieporozumień iniedopuszczenia do obniżenia prestiżu związanego znazwą Focus. W zamian za to Ford-Werke AG otrzymał ograniczone prawo do posługiwania się tą nazwą na terenie Niemiec.

Spór o nazwę Focus miał charakter lokalny idotyczył tylko Niemiec.

a. g.

Brak okładki

Wydanie: 1458

Spis treści
Zamów abonament