Wiele możliwości do wyboru
SONDAŻ
Po wiedzę i nowe umiejętności sięgają firmy bogate
Wiele możliwości do wyboru
Większość firm nie planuje wydatków na podnoszenie kwalifikacji zawodowych swoichpracowników i kadry menedżerskiej. Nie oznacza to jednak, że takie wydatki nie są później przez pracodawców ponoszone.
Uczestników prowadzonych przez "Rzeczpospolitą" badań menedżerskich spytaliśmy o to, jaki procent swoich obrotów przeznaczają na szkolenia. 63 proc. szefów firm odpowiedziało, że w ogóle nie planuje wydatków na kształcenie kadry menedżerskiej. 17 proc. stwierdziło, że wyda na ten cel kwotę sięgającą co najwyżej 0, 5 proc. obrotów. 12 proc firm gotowych było przeznaczyć na szkolenia menedżerów kwotę rzędu od 0, 6 do 2 proc. uzyskiwanych obrotów, a 8 proc. firm -- ponad 2 proc. swoich obrotów.
Odsetek firm, które nie zaplanowały wydatków na szkolenie pracowników jest mniejszy i wynosi 54 proc. 19 proc. badanych firm chciało wydać na ten cel do 0, 5 proc. własnego obrotu. 18 proc. firm zamierzało przeznaczyć na szkolenie pracowników od 0, 6 do 2 proc. obrotów, a 9 proc. --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta