Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Młodzi zmieniają obyczaje

15 marca 1999 | Nieruchomości, budownictwo | EZ

Francuzi kochają hipermarkety, my lubimy małe sklepiki

Młodzi zmieniają obyczaje

Okazuje się, że klienci w różnych krajach dość chętnie robią zakupy w niedzielę. 46 proc. Europejczyków uważa, że supermarkety powinny być otwarte w tym dniu, a 35 proc. jest temu pomysłowi przeciwna. W dzień wolny od pracy najbardziej chcą kupować Czesi -- aż 68 proc. , Włosi -- 66 proc. i Brytyjczycy -- 60 proc. Dane takie opublikowała międzynarodowa firma doradcza Healey & Baker, zajmująca się rynkiem nieruchomości.

Raport dotyczy zakupów żywnościowych dokonywanych w 11 krajach europejskich, również w Polsce. Badaniami objęto ponad 6700 klientów sklepów spożywczych różnej wielkości. Autorzy raportu zauważają, że średnio tylko 26 proc. kupujących produkty spożywcze to mężczyźni, głównymi klientkami są kobiety. Powyżej tej średniej znaleźli się w Europie tylko Portugalczycy, stanowiący 39 proc. kupujących żywność, Polacy -- 37 proc. , Brytyjczycy -- 30 proc. , Węgrzy -- 28 proc. i Czesi -- 27 proc. W Hiszpanii natomiast tylko 5 proc....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1646

Spis treści
Zamów abonament