Co i jak nowelizować
LEGISLACJA
Działy administracjirządowej
Co i jak nowelizować
Nazwa "dział" (administracji rządowej) trafiła dokonstytucji chyba z ekonomii.
Już w poprzednim artykule ("Problem dokumentnie zapętlony", "Rz" z 26 kwietnia) poruszyłem kilka spraw wymagających nowelizacji przepisów z 4 września 1997 r. ustawy o działach administracji rządowej (dalej: u. d. a. ). Jej bliższa analiza wykazała, że istnieje też konieczność nowelizacji ustawy z 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (dalej: u. o. t. ), gdyż obydwie stanowią pewną całość i w części dotyczącej ministrów wzajemnie się uzupełniają. Mam tu na myśli art. 3, art. 34--38 u. d. a. oraz art. 32--37 u. o. t. w części zadań i obszaru działania ministra administracji rządowej.
Już na pierwszy rzut oka obie ustawy nie wydają się zsynchronizowane. Mianowicie wu. o. t. rozdział 6 dotyczący zakresu i zasad działania ministrów sprawia wrażenie doczepionego do materii dotyczącej Rady Ministrów. Wprawdzie ministrowie wchodzą w skład Rady Ministrów i stanowią odrębne jednostki, ale zupełnie innym zagadnieniem jest pozycja ministra, jego prawa i obowiązki w Radzie Ministrów jako ciele kolegialnym (patrz art. 146--162 konstytucji) , a czym innym pozycja, prawa i obowiązki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta