Pytania i odpowiedzi
OBOWIĄZKI PRACODAWCY. Mam kłopoty z otrzymaniem od pracodawcy raportu miesięcznego dla osoby ubezpieczonej RMUA. Proszę więc o wyjaśnienie: czy pracodawca ma obowiązek każdorazowo doręczać mi raport RMUA? Poinformowano mnie, że wystarczy, jeśli pracodawca zamieści niezbędne informacje w odcinku wypłaty. Moim zdaniem, raport RMUA jest dokumentem rozliczeniowym i powinien być doręczony pracownikowi w terminie składania przez pracodawcę do ZUS dokumentów rozliczeniowych.
- Anna Warchoł, rzecznik prasowy ZUS, poinformowała, że zgodnie z przepisami ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych pracodawca co miesiąc musi przekazywać pisemnie ubezpieczonemu następujące informacje znajdujące się w miesięcznym raporcie imiennym:
- numery identyfikacyjne ubezpieczonego (PESEL,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta