Nie polegać na poczcie pantoflowej
Specyfika polskiego rynku to mnogość małych i średnich firm
Nie polegać na poczcie pantoflowej
Ryzyka w działalności gospodarczej nigdy nie daje się całkowicie wyeliminować, ale można je zminimalizować. W krajach zachodnich sprawdzanie potencjalnych partnerów czy konkurentów jest standardem. Osoby podejmujące w firmach decyzje strategiczne lub kontrolerzy kredytowi nie wyobrażają sobie działalności bez zebrania obszernych informacji o partnerach biznesowych. Dostarczycielami takiej wiedzy są wywiadownie gospodarcze.
Także w Polsce informacja stała się towarem. Wywiadownie nie wnikają, do jakich celów zamawiane są ich raporty. Ich zadaniem jest zgromadzenie maksimum obiektywnych danych na temat dowolnego zarejestrowanego podmiotu gospodarczego, a także osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
Trzy pytania
Wywiadownia stara się odpowiedzieć na trzy pytania. Przede wszystkim sprawdza, czy firma istnieje. Doświadczenie uczy, że mimo legitymowania się przez przedstawicieli firmy odpowiednimi dokumentami, posiadania wizytówek, papieru firmowego itp., okazuje się, że formalnie rzecz biorąc firmy w ogóle nie ma. Jak podaje Wit Wyborski z polskiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta